
Tire test Sport Contact 7
Τα ελαστικά με ζάντες 19 ιντσών ήταν ακόμα κάτι το ιδιαίτερο πριν από δέκα χρόνια, αλλά δεν ισχύει το ίδιο σήμερα. Αυτό το μέγεθος είναι τυπικό για πολλούς κατασκευαστές, ιδιαίτερα για τα πιο σπορ μοντέλα τους. Ιδιαίτερα δημοφιλές είναι το μέγεθος 235/35 R19, το οποίο περιλαμβάνεται πλέον στις σειρές σχεδόν όλων των κατασκευαστών ελαστικών. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το μέγεθος που επέλεξε το περιοδικό Auto Bild Sportscars για τη δοκιμή καλοκαιρινών ελαστικών του 2025.
Αντίθετα, το περιοδικό επέλεξε το μέγεθος 245/35 R19. Εξηγώντας γιατί το έκανε αυτό, το Auto Bild Sportscars επισημαίνει ότι αυτό το μέγεθος είναι μια δημοφιλής προαιρετική επιλογή για το Audi TT, το οποίο πλέον έχει αποσυρθεί. Επίσης, τονίζει ότι αν ένα ελαστικό αποδώσει καλά σε μέγεθος 245, τότε πιθανότατα θα λειτουργεί καλά και σε μέγεθος 235 ή άλλα μεγέθη.
Στη δοκιμή του καλοκαιρινού ελαστικού του 2025 από το Auto Bild Sportscars εμφανίζονται αρκετοί συνηθισμένοι "παίκτες" – Continental SportContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 4S και Pirelli P Zero PZ4. Επιλέχθηκαν επίσης τα Firestone Firehawk Sport και Vredestein Ultrac Pro για να εκπροσωπήσουν την μεσαία κατηγορία, ενώ τα Double Coin και Triangle καλύπτουν το οικονομικό τμήμα.
Η τιμή για τα ελαστικά που συμμετέχουν στη δοκιμή κυμαίνεται από 75 έως 275 ευρώ (£63 έως £231), και το Auto Bild Sportscars θέτει ένα σημαντικό ερώτημα: Σημαίνει η υψηλότερη τιμή καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο και στεγνό δρόμο; Ή μπορεί να προσφέρουν τα οικονομικά ελαστικά την ίδια απόδοση; Ας περιμένουμε και να δούμε.
Δοκιμές σε βρεγμένο δρόμο
Ο δοκιμαστής του Auto Bild Sportscars, Dierk Möller, διαπίστωσε ότι τα ελαστικά Continental και Pirelli προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση και σταθερότητα σε βρεγμένο δρόμο, κρατώντας το αυτοκίνητο δοκιμής Audi TT σταθερά κολλημένο στον δρόμο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Αντίθετα, τα Firestone Firehawk Sport και Double Coin DC100 προσφέρουν ανησυχητικά χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, προκαλώντας το αυτοκίνητο να ολισθαίνει απρόβλεπτα, παρόμοια με την οδήγηση σε μαύρο πάγο.
Η απόδοση φρεναρίσματος ακολουθεί ένα παρόμοιο μοτίβο, με τα Continental και Pirelli να προσφέρουν τις πιο σύντομες αποστάσεις φρεναρίσματος από 40 έως 42 μέτρα. Τα Michelin και Goodyear αποδίδουν επίσης καλά, ενώ τα Vredestein παλεύουν λίγο, αλλά σταματούν σχεδόν πέντε μέτρα μπροστά από το ελαστικό Firestone. Το Triangle Effexsport Th202 αποδίδει πολύ άσχημα, απαιτώντας πάνω από 10 μέτρα περισσότερη απόσταση για να σταματήσει σε σχέση με το Continental. Το πιο επικίνδυνο αποτέλεσμα προέρχεται από το Double Coin, το οποίο χρειάζεται 69,7 μέτρα για να σταματήσει.
Σε σχέση με την αντίσταση στην υδρολίσθηση, τα Vredestein, Continental, Goodyear και Firestone παρέχουν επαρκείς περιθώρια ασφάλειας, ενώ το ελαστικό Triangle ξεπέρασε τις προσδοκίες του Dierk Möller, αντέχοντας μέχρι τα 79,5 km/h. Τα Pirelli και Michelin χάνουν την επαφή με το δρόμο περίπου 6 km/h νωρίτερα, αν και παραμένουν εντός ασφαλών ορίων. Ωστόσο, το Double Coin αποδεικνύεται σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας, καθώς χάνει την πρόσφυση μόλις στα 62,9 km/h.
Όσον αφορά την υδρολίσθηση στις στροφές, το σημείο στο οποίο τα ελαστικά χάνουν την επαφή με το δρόμο και δεν μπορούν πλέον να μεταδώσουν τις δυνάμεις, το Triangle ανέβασε ξαφνικά την απόδοση του στο εκτοξευόμενο νερό. Αντίθετα, τα Michelin και Pirelli έδωσαν ελαφρώς απογοητευτικά αποτελέσματα.
Δοκιμές σε στεγνές συνθήκες
Σε στεγνό δρόμο, τα ελαστικά Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli και Vredestein προσφέρουν την καλύτερη απόδοση σε χειρισμό, πετυχαίνοντας τους πιο γρήγορους γύρους και λαμβάνοντας κορυφαίες αξιολογήσεις για την ανταπόκριση τους. Αντίθετα, τα Triangle και Double Coin αισθάνονται αισθητά λιγότερο ευκίνητα και ακριβή στις στροφές.
Η Continental ξαναηγείται στη σημαντική δοκιμή φρεναρίσματος, σταματώντας σε μόλις 35,5 μέτρα. Η Pirelli ακολουθεί κοντά, ενώ η Michelin χρειάζεται σχεδόν δύο μέτρα περισσότερα. Το Vredestein παραμένει εντός αποδεκτού εύρους στα 38,7 μέτρα, αλλά οι δύο κινεζικές μάρκες ελαστικών αποδίδουν σημαντικά πιο αδύναμα, κάνοντάς τα λιγότερο ασφαλή ως επιλογές.
Όσον αφορά την αντίσταση στην κύλιση, το Firestone αναδεικνύεται ως η πιο οικονομική επιλογή καυσίμου, καταναλώνοντας περίπου 5% λιγότερο καύσιμο από το λιγότερο αποδοτικό ελαστικό, το Triangle. Αυτή η διαφορά θα μπορούσε να μεταφραστεί σε εξοικονόμηση περίπου ενός λίτρου καυσίμου ανά δεξαμενή. Τέλος, η Continental παρήγαγε τις υψηλότερες εκπομπές θορύβου στη δοκιμή θορύβου διέλευσης, κάτι που ίσως να είναι ένας παράγοντας για εκείνους που επιθυμούν μια πιο ήσυχη οδήγηση.